Klage og Erstatning

Hvis du ønsker at klage eller drøfte bekymringer om dit eller dit barns forløb, er du meget velkommen til at skrive direkte til sekretariatsleder Ane Svane på as@atlasklinik.dk. Du bedes oplyse, hvem henvendelsen omhandler (navn og fødselsdato) samt beskrive klageindholdet.

Din henvendelse vil blive behandlet i samråd med den lægefaglige direktør, og du vil blive kontaktet hurtigst muligt.

Husk, at hvis du klager på vegne af en anden, skal der være samtykke til, at vi må behandle klagen på patientens vegne (dette gælder ikke børn og unge under 15 år, hvor forældrene har ret til at klage på barnets vegne).

Hvis du ønsker at klage til en eksterne instans, er der følgende muligheder:

Patienterstatningen

Patienterstatningen er en myndighed i Danmark, som afgør, om patienter kan få erstatning, hvis de er kommet til skade i forbindelse med behandling eller har fået bivirkninger ved medicin.

Du kan anmelde en erstatningssag på Patienterstatningens hjemmeside og få hjælp til din klage: https://patienterstatningen.dk/

Styrelsen for Patientklager

Ønsker du at klage over sundhedsfaglig behandling eller brud på en patientrettighed, kan du klage digitalt til Styrelsen for Patientklager, hvor du har følgende to muligheder:

Klage over en behandling

Klage over brud på patientrettigheder

Du kan få råd og vejledning ved at kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed – https://stpk.dk/