INFO OM TIDER OG FORLØB

DINE TIDER

Vi sender indkaldebreve, hvoraf dine tider fremgår til din Mit.dk-postkasse. Husk, at hvis der er tale om en ung på 15-17 år, vil den unge modtage indkaldebrevene i sin egen Mit.dk-postkasse.

Vi anbefaler, at du henter app’en Mit.dk, så du automatisk får notifikationer, når du modtager ny post fra ATLAS. Du vil både modtage indkaldebreve, notater og øvrig kommunikation i din Mit.dk-postkasse, så det er vigtigt, at du er opmærksom på ny post.

SAMTALETYPER

Forløbet starter med en OPSTARTSSAMTALE, hvor du og din behandler sammen vil danne jer et overblik over din situation og lægge en plan for det videre forløb. Dernæst tages stilling til det relevante videre forløb, og du vil modtage et nyt indkaldebrev med tider i din Mit.dk-postkasse.

Ved børn og unge under 15 år skal både forældre og barn deltage i opstartssamtalen. Det anbefales også fra 16-17 år, men det er den unge selv, der bestemmer, hvorvidt han/hun ønsker forældrenes tilstedeværelse. Fra 18 år er det helt op til den voksne patient selv at vurdere, hvorvidt der ønskes deltagelse af en pårørende.

Læs mere om de forskellige samtaletyper og hvem, der skal deltage, her.

KOMMUNIKATION MED BEHANDLERE

Al kommunikation med dine behandlere foregår i forbindelse med planlagte konsultationer.

Mails eller telefoniske henvendelser vil ikke blive videreformidlet til behandleren. Hvis man ønsker, at skriftlig information skal indgå i journalen, skal dette medbringes til konsultationen og det kan så aftales med behandleren om det er muligt at aftale gennemlæsning af materialet under selve konsultationen, eller der skal bestilles en særskilt tid til dette. 

Kun materiale som tilsendes efter konkret aftale med behandleren, eksempelvis EKG-udskrifter, blodprøvesvar eller lignende, eller hvor der er aftalt og afsat tid til gennemlæsning, kan vedhæftes journalen.

AFLYSNING OG OMBOOKING

Afbud skal gives senest 3 hverdage før konsultationen. Ved for sent afbud eller udeblivelse vil I blive faktureret det fulde beløb for den planlagte konsultation. Dette gælder også, hvis forløbet er betalt via en sundhedsforsikring, da de ikke dækker sent afbud eller udeblivelser. Aflyste konsultationer vil ofte betyde, at efterfølgende konsultationer skal rykkes for at sikre et godt og sammenhængende forløb, så I skal være forberedt på, at forløbet sandsynligvis forsinkes ved afbud eller udeblivelser.